wtorek, 26 lutego 2013

Silniki

NOWE SILNIKI TSI TDI

Dzięki zastosowaniu płyty nadwozia MQB silniki TDI oraz TSI są montowane na tych samych punktach montażowych nadwozia. W Golfie, silniki są odwrócone o 180 stopni względem tych montowanych w szóstce. Nowe silniki TSI, jak chwali się Volkswagen są tańsze o 8-10 procent od swoich poprzedników. Najoszczędniejszy diesle 1.6 TDI w wersji Bluemotion średnio spala 3,2 litra. Jednak na największą uwagę zasługuję silnik 1.4 TSI ACT z systemem odłączania cylindrów.


Silniki  TSI EA 211

Nowe silniki TSI są, lżejsze i bardziej wydajne. Jedną z ważniejszych zmian jakie wprowadzono to zmiana napędu rozrządu z łańcuszka na pasek. Jak zapewnia producent pasek powinien wytrzymać 300 tyś. kilometrów. Osprzęt jaki zastosowano w silniku nie wymaga dodatkowych mocowań. Kompresor klimatyzacji, alternator, pompa wody są przymocowane bezpośrednio do aluminiowego kadłuba silnika. Wszystkie silniki są wyposażone w turbosprężarkę, na razie zrezygnowano z mechanicznego kompresora. 

Największą innowacją jaką po raz pierwszy wprowadzono to system odłączania cylindrów ACT. Dzięki temu systemowi samochód jest oszczędniejszy o 0,5 litra na 100 km. 

W silnikach zastosowano dwuobwodowy układ chłodzenia. Kadłub chłodzony jest przez płyn chłodniczy, którego obieg wymusza mechaniczna pompa wody. Elektryczna pompa wody wymusza obieg przez intercooler i obudowę turbosprężarki. Układ chłodzenia głowicy dzięki temu, że najszybciej się nagrzewa, wykorzystany jest do ogrzewania wnętrza. 

Dane Techniczne silników: 
1.2 85KM 
Prędkość maksymalna 179 km/h Przyspieszenie 0 – 100 km/h, 11,9s Średnie zużycie paliwa 4,9 l/100 km


1.2 105KM
Prędkość maksymalna 192 km/h Przyspieszenie 0 – 100 km/h, 10,2s Średnie zużycie paliwa 4,9 l/100 km 

1.4 122KM
Prędkość maksymalna 203 km/h Przyspieszenie 0 – 100 km/h, 9,3s Średnie zużycie paliwa 5,2 l/100 km 

1.4 140KM
Prędkość maksymalna 212 km/h Przyspieszenie 0 – 100 km/h, 8,4s Średnie zużycie paliwa 5,3 l/100 km 

1.4 140KM ACT 
Średnie zużycie paliwa 4,7 l/100 km

Silniki TDI EA 288

Dnae Techniczne:
1.6 TDI 90KM 
3,8l/100 km

1.6 TDI 105KM
Prędkość maksymalna 192 km/h Przyspieszenie 0 – 100 km/h, 10,7s Średnie zużycie paliwa 3,8 l/100 km

1.6 TDI BMT 110KM
Średnie zużycie paliwa 3,2 l/100 km

2.0 TDI 150KM
Prędkość maksymalna 216 km/h Przyspieszenie 0 – 100 km/h, 8,6s Średnie zużycie paliwa 4,1 l/100 km

Golf z napędem Hybrid i wersja Blue-e-motion 

W roku 2013 Volkswagen przewiduje wypuszczenie golfa z napędem hybrydowym oraz z silnikiem elektrycznym. 

Hybrydowy golf  z silnikiem TSI będzie wspomagany silnikiem elektrycznym. Natomiast wersja z napędem tylko elektrycznym, ma być napędzana przez silnik rozwijający 115 KM i maksymalny moment obrotowy wynosić będzie 2701 Nm. Maksymalny zasięg to 150 km a prędkość maksymalna to 140 km/h.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz