TANI GOLF - DROGI GOLF
Volkswagen produkując kolejną generację Golfa podzielił swój model na dwie wersje:1. Z tańszą belką skrętną z tyłu, stosowaną w samochodach o mocy do 105 KM.
2. Wielowahaczowe lepsze zawieszenie, stosowane w samochodach powyżej mocy 105KM.
TANI GOLF
Zawieszenie jakie zastosowano to powrót do przeszłości. Sprawdzonej przeszłości. Skrętna belka to stalowy profil, na którego końcach przymocowane są wahacze wzdłużne. Takie rozwiązanie nie potrzebuje dodatkowego stabilizatora, gdyż sama belka spełnia jego funkcję. Rozwiązanie takie było stosowane już w golfach poprzednich generacji poniżej piątki.
-Prosta, sprawdzona konstrukcja nie wymagająca specjalnej obsługi.
-Tańsza w utrzymaniu, zużyciu ulegają w zasadzie tylko dwie główne tulejki.
-Dobrze tłumi nierówności i trzyma się drogi przy normalnych prędkościach.
Wady:
-Zawieszenie jest mniej komfortowe niż wielowahaczowe rozwiązanie, czuć to szczególnie na tylnej kanapie.
Zastosowanie takiego rozwiązania w samochodach o mniejszej mocy to z jednej strony dobre posunięcie, gdyż od słabszego samochodu nie wymaga się tyle ile od mocnego. We większości przypadków, kupując wersję, która ma 85 KM nie będziemy wymagać ekstremalnych osiągów. Jednak z drugiej strony jeśli ktoś miał wcześniej golfa 6 to prawdopodobnie zauważy różnice.
DROGI GOLF
Rozwiązanie wielowahaczowe to o 11 kilogramów więcej materiału niż w tańszej wersji z belką skrętną. Mimo wszystko to jednak 4 kilo mniej, niż rozwiązanie z golfa poprzedniej generacji. Wahacze są niezależne od siebie, połączone jedynie stabilizatorem. Zawieszenie szybciej i pewniej pokonuje nierówności, przez co samochód prowadzi się dynamiczniej.
Zaltey:
Większy komfort i dynamika zawieszenia.
Wady
Dostępne tylko w droższych wersjach.
Różnica w cenie między golfami to około 11 tyś. złotych. To sporo, ale
nie wynika ona tylko z samego zawieszenia. Decydując się na droższego
golfa, dostajemy samochód lepiej wyposażony.
W Golfie tylna belka jest naprawdę solidna, u mnie wymiana tylnej belki w peugeot 206 dosyć, że zajmuje wiele czasu to dodatkowo kosztuje dużo. A jak wszyscy dobrze wiemy, jest to dość awaryjny element tego auto. Dlatego duży plus dla grupy VAG za solidność.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.
OdpowiedzUsuńNapisane jak z dupy pajac co pisze ze pod wrazeniem
OdpowiedzUsuń