wtorek, 26 lutego 2013

Bezpieczeństwo

BEZPIECZEŃSTWO CZYNNE I BIERNE

Bezpieczeństwo bierne: 

Do wyposażenia, które dba o nasze bezpieczeństwo w sposób bierny przede wszystkim zaliczamy poduszki powietrzne. W nowym golfie w standardzie mamy na wyposażeniu: 
  • 2 poduszki czołowe 
  • 2 poduszki boczne 
  • podwójne kurtyny 
  • poduszka kolanowa kierowcy 
Jako opcje możemy dokupić dwie boczne z tyłu.

Jedną z nowości w tej dziedzinie jest system Multi Collision Brake, który został nagrodzony przez ADAC w kategorii innowacje oraz przez organizację Euro NCAP. Jest to system, który wykrywa uderzenia w tył lub uderzenia przednie np. w barierę energochłonną i automatycznie wyhamowuje samochód do prędkości 10 km co skutecznie ogranicza dalszym niebezpiecznym zdarzeniom. 

Bezpieczeństwo czynne: 

W wyposażeniu, określonym jako odpowiedzialne za bezpieczeństwo w sposób czynny znajdziemy: 
  • ABS z EBV
  • ASR
  • MASR
  • ESP
Nowością w standardowym wyposażeniu jest elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS oraz system Pre Crash System, który elektrycznie napina pasy bezpieczeństwa podczas awaryjnego hamowania, oraz domyka przednie szyby  pozostawiając szczelinę 10mm. Najważniejszą zaletą tego systemu jest skutecznie zabezpieczenie wnętrza tak żeby pozostałe systemy mogły chronić w optymalny sposób. 

Z innych nowych systemów, warty uwagi jest również system rozpoznawania zmęczenia kierowcy. System analizuje styl jazy kierowcy, gdy wykryje sygnały, które interpretuje jako te, które mogą być spowodowane brakiem koncentracji. Na ekranie pojawia się komunikat, którego przekaz jest jasny: "Bitte Pause" z symbolem cieplutkiej kawy.  


Silniki

NOWE SILNIKI TSI TDI

Dzięki zastosowaniu płyty nadwozia MQB silniki TDI oraz TSI są montowane na tych samych punktach montażowych nadwozia. W Golfie, silniki są odwrócone o 180 stopni względem tych montowanych w szóstce. Nowe silniki TSI, jak chwali się Volkswagen są tańsze o 8-10 procent od swoich poprzedników. Najoszczędniejszy diesle 1.6 TDI w wersji Bluemotion średnio spala 3,2 litra. Jednak na największą uwagę zasługuję silnik 1.4 TSI ACT z systemem odłączania cylindrów.


Silniki  TSI EA 211

Nowe silniki TSI są, lżejsze i bardziej wydajne. Jedną z ważniejszych zmian jakie wprowadzono to zmiana napędu rozrządu z łańcuszka na pasek. Jak zapewnia producent pasek powinien wytrzymać 300 tyś. kilometrów. Osprzęt jaki zastosowano w silniku nie wymaga dodatkowych mocowań. Kompresor klimatyzacji, alternator, pompa wody są przymocowane bezpośrednio do aluminiowego kadłuba silnika. Wszystkie silniki są wyposażone w turbosprężarkę, na razie zrezygnowano z mechanicznego kompresora. 

Największą innowacją jaką po raz pierwszy wprowadzono to system odłączania cylindrów ACT. Dzięki temu systemowi samochód jest oszczędniejszy o 0,5 litra na 100 km. 

W silnikach zastosowano dwuobwodowy układ chłodzenia. Kadłub chłodzony jest przez płyn chłodniczy, którego obieg wymusza mechaniczna pompa wody. Elektryczna pompa wody wymusza obieg przez intercooler i obudowę turbosprężarki. Układ chłodzenia głowicy dzięki temu, że najszybciej się nagrzewa, wykorzystany jest do ogrzewania wnętrza. 

Dane Techniczne silników: 
1.2 85KM 
Prędkość maksymalna 179 km/h Przyspieszenie 0 – 100 km/h, 11,9s Średnie zużycie paliwa 4,9 l/100 km


1.2 105KM
Prędkość maksymalna 192 km/h Przyspieszenie 0 – 100 km/h, 10,2s Średnie zużycie paliwa 4,9 l/100 km 

1.4 122KM
Prędkość maksymalna 203 km/h Przyspieszenie 0 – 100 km/h, 9,3s Średnie zużycie paliwa 5,2 l/100 km 

1.4 140KM
Prędkość maksymalna 212 km/h Przyspieszenie 0 – 100 km/h, 8,4s Średnie zużycie paliwa 5,3 l/100 km 

1.4 140KM ACT 
Średnie zużycie paliwa 4,7 l/100 km

Silniki TDI EA 288

Dnae Techniczne:
1.6 TDI 90KM 
3,8l/100 km

1.6 TDI 105KM
Prędkość maksymalna 192 km/h Przyspieszenie 0 – 100 km/h, 10,7s Średnie zużycie paliwa 3,8 l/100 km

1.6 TDI BMT 110KM
Średnie zużycie paliwa 3,2 l/100 km

2.0 TDI 150KM
Prędkość maksymalna 216 km/h Przyspieszenie 0 – 100 km/h, 8,6s Średnie zużycie paliwa 4,1 l/100 km

Golf z napędem Hybrid i wersja Blue-e-motion 

W roku 2013 Volkswagen przewiduje wypuszczenie golfa z napędem hybrydowym oraz z silnikiem elektrycznym. 

Hybrydowy golf  z silnikiem TSI będzie wspomagany silnikiem elektrycznym. Natomiast wersja z napędem tylko elektrycznym, ma być napędzana przez silnik rozwijający 115 KM i maksymalny moment obrotowy wynosić będzie 2701 Nm. Maksymalny zasięg to 150 km a prędkość maksymalna to 140 km/h.


czwartek, 14 lutego 2013

Nadwozie

GOLF 7 JAK BARDZO RÓŻNI SIĘ OD GOLFA 6

VW GOLF 7
VW GOLF 6
Patrząc na nową generację volkswagena golfa, od razu można powiedzieć, że stał się bardziej wyrazisty. Krągłości zostają zastąpione ostrymi liniami, które nadają golfowi więcej charakteru. Widać to przede wszystkim na przednich lampach. W standardowych reflektorach na żarówki H7, okrągłe zwierciadła zamieniono na sześciokąty, a na spodzie lampy jest umieszczona listwa chromową, która jest przedłużeniem chromu z atrapy. Jako opcje można dokupić światła ksenonowe. Pierwsza możliwość to standardowe bi-ksenony. Soczewki oprawiono w atrakcyjne, chromowane  litery "U", a zakręty są statycznie doświetlane. Druga, możliwość to bi-ksenony skrętne, w których tradycyjne żarówki do świateł dziennych zastąpiono paskiem świetlnym w kształcie litery "U" oplatającą soczewkę. Wygląda to świetnie.
W wersji GTI chromowany pasek na spodzie reflektora zastąpiono charakterystycznym czerwonym. Pokrywa silnika jest dłuższa, bardziej opadająca aniżeli w "szóstce" przez co zmniejszony został grill między reflektorami.

Spoglądając niżej na zderzak, widzimy halogeny, przypominające trochę te z polówki 6R. Jakby ktoś przeciął w pół te z szóstej generacji prostym, lakierowanym paskiem. Według mnie wyglądają przez to bardziej agresywnie.


Tylna klapa posiada dwa, wyróżniające się przetłoczenia, podczas gdy poprzednia generacja miała jedno, mało widoczne. Lampy, są podobnie jak z przodu cięte w bardziej prosty, ostrokątny sposób. Elementy świetlne układają się w nich podwójnie, na charakterystyczną literę "L" znaną już wcześniej z volkswagena polo. W wersjach "trendline" i "comfortline" lampy są jasne a w najdroższej wersji "highline", zostały mocno przyciemnione, podobnie jak miało to miejsce poprzedniej generacji. W górnej części klapy zamocowany jest, dodający cech aerodynamicznych spojler. Jeśli mówimy już o aerodynamice to współczynnik oporu wynosi jedynie: Cw=0,287 a poprzednio 0,312.

Na linii bocznej pojawiły się dwa przetłoczenia, w dolnej i górnej części drzwi. Całe nadwozie jest dłuższe o 56mm a rozstaw osi wzlględem golfa 6 zwiększył się o 59mm.




niedziela, 10 lutego 2013

Tylne zawieszenie Golf 7

TANI GOLF - DROGI GOLF

Volkswagen produkując kolejną generację Golfa podzielił swój model na dwie wersje:

1. Z tańszą belką skrętną z tyłu, stosowaną w samochodach o mocy do 105 KM.
2. Wielowahaczowe lepsze zawieszenie, stosowane w samochodach powyżej mocy 105KM.

TANI GOLF


Zawieszenie jakie zastosowano to powrót do przeszłości. Sprawdzonej przeszłości. Skrętna belka to stalowy profil, na którego końcach przymocowane są wahacze wzdłużne. Takie rozwiązanie nie potrzebuje dodatkowego stabilizatora, gdyż sama belka spełnia jego funkcję. Rozwiązanie takie było stosowane już w golfach poprzednich generacji poniżej piątki. 
  
Zalety: 
-Prosta, sprawdzona konstrukcja nie wymagająca specjalnej obsługi.
-Tańsza w utrzymaniu, zużyciu ulegają w zasadzie tylko dwie główne tulejki.
-Dobrze tłumi nierówności i trzyma się drogi przy normalnych prędkościach.

Wady: 
-Zawieszenie jest mniej komfortowe niż wielowahaczowe rozwiązanie, czuć to szczególnie na tylnej kanapie.

Zastosowanie takiego rozwiązania w samochodach o mniejszej mocy to z jednej strony dobre posunięcie, gdyż od słabszego samochodu nie wymaga się tyle ile od mocnego. We większości przypadków, kupując wersję, która ma 85 KM nie będziemy wymagać ekstremalnych osiągów. Jednak z drugiej strony jeśli ktoś miał wcześniej golfa 6 to prawdopodobnie zauważy różnice.

DROGI GOLF

Rozwiązanie wielowahaczowe to o 11 kilogramów więcej materiału niż w tańszej wersji z belką skrętną. Mimo wszystko to jednak 4 kilo mniej, niż rozwiązanie z golfa poprzedniej generacji. Wahacze są niezależne od siebie, połączone jedynie stabilizatorem. Zawieszenie szybciej i pewniej pokonuje nierówności, przez co samochód prowadzi się dynamiczniej.

Zaltey:
Większy komfort i  dynamika zawieszenia. 

Wady
Dostępne tylko w droższych wersjach.

Różnica w cenie między golfami to około 11 tyś. złotych. To sporo, ale nie wynika ona tylko z samego zawieszenia. Decydując się na droższego golfa, dostajemy samochód lepiej wyposażony.